|
آب
آلبالو

بر اساس یافته
های اخیر ،
محققان مرکز
تحقیقات غدد درون
ریز و متابولیسم
علوم پزشکی تهران
، مصرف آب آلبالو
به عنوان منبع
غنی آنتوسیانین
در بهبود عوامل
خطر بیماری های
قلبی عروقی در
بیماران مبتلا به
دیابت نوع 2 موثر
است .
مطالعه توسط
پژوهشگران مرکز
تحقیقات غدد درون
ریز و متابولیسم
دانشگاه علوم
پزشکی تهران با
هدف تاثیر مصرف
کنستانتره آب
آلبالو به عنوان
یک منبع غنی از
آنتوسیانین ها بر
سطح چربی و فشار
خون در بیماران
مبتلا به دیابت
نوع 2 انجام شد .
این مطالعه به
صورت نیمه تجربی
روی 16 زن دیابتی
نوع 2 انجام شد
که روزانه 40 گرم
کنستانتره آب
آلبالو به مدت شش
هفته دریافت
کردند . در شروع
و پایان مطالعه
نیز وزن ، چربی
خون ، سطح فشار
خون سیستولیک و
دیاستولیک این
افراد اندازه
گیری شد . نتایج
این برسی نشان می
دهد که مصرف آب
آلبالو به بهبود
عوامل خطر بیماری
های قلبی و عروقی
در بیماران مبتلا
به دیابت نوع 2
کمک می کند ، لذا
مصرف متعادل آن
به بیماران دیابت
نوع 2 توصیه می
شود .
منبع :
اینترنت
عکس :
آرشیو
|