کلم بروکلی ضد سرطان

محققان آمریکایی دریافتند که جوان های سه روزه کلم بروکلی ، باکتری Holicobacter pylori  که عامل اصلیکلم بروکلی بروز سرطان معده می باشد را سرکوب می کنند .

جد فاهی از دانشگاه پزشکی جان هاپکینز ، معتقد است که تاثیر پیشگیرانه موجود در بروکلی برای تقریبا دو دهه گذشته شناخته شده است ، اما برای نخستین بار است که یک طرح پژوهشی تاثیر مصرف بروکلی بر جلوگیری از سرایت باکتری که منجر به سرطان معده می شود را نشان می دهد . محققان از 48 مرد و زن ژاپنی که باکتری فوق در آنها سرایت کرده بود ثبت نام به عمل آورده و روزانه مقدار 70 گرم جوانه بروکلی یا یونجه را برای مدت هشت هفته برای آنان تجویز کردند و پس از آن شدت انتشار باکتری یاد شده را در روز نخست ، هفته چهارم و هشتم آزمایش کردند .

پژوهشگران یاد شده نتیجه خود که در Cancer Prevention Research چاپ شد ، اعلام کردند که سطح انتشار باکتری یاد شده به طور چشمگیری در بیماری یاد شده کاهش یافت ، اما در بیمارانی که جوانه یونجه مصرف کردند به همان مقدار قبل باقی ماند .

 


 

 اطلس جهان ایران شناسی  |  بهداشت و سلامت  |  تاریخ  خانه و خانواده  دانستنیها  |  دین و زندگی سینما  |   فناوری   

صفحه نخست  |   آرشیو   |   تماس با ما    

استفاده از مطالب وب سایت با ذکر نام سایت مجاز است

Copyright © 2007 - 2010 Ibcpars ! Inc All rights reserved